| 
			 
				
					|  
 | Kari Kurír
 A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi
						Karának tájékoztató folyóirata
 Elektronikus változat 122. szám
						- 2000. május 2.
					 |  Dékáni közlemény
 A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi
			Karának a 2000. költségvetési évre szóló intézkedési terve
 (Tézisek)
 Bevezetõ megjegyzések 
 A 2000. évre szóló intézkedési terv abból a 2000. március végére-április
			elejére körvonalazódni látszó kari gazdasági helyzetbõl indul ki,
			mely szerint a Karnak az idén — a volt JATE-karok szolidaritásának köszönhetõen
			kisebb, 2001-tõl viszont tetemes — bérhiánya lesz és a költségvetési
			támogatásból rendelkezésére álló dologi elõirányzata
			— évek óta változatlanul, az idén is és ezt követõen is — elégtelen
			lesz a Kar, intézetei és tanszékei mûködtetéséhez.
 Az intézkedési terv egy olyan helyzetben készül, amikor van remény
			arra, hogy az év folyamán korrekciós összegként további költségvetési
			támogatáshoz jut még a Kar, s akkor enyhíthetõk lesznek az itt kialakított
			szigorító gazdálkodási irányelvek. Természetesen ezzel a — most még
			csak valószínûsíthetõ — pótlólagos támogatással a
			jelen terv nem számolhat. Az intézkedési tervben megfogalmazott feladatok két típusát
			különböztethetjük meg: az Egyetemen/Karon belül és az Egyetemen kívül
			megvalósítandó feladatokét. Az Egyetemen kívüli feladatokat, melyek megvalósítása esetén
			nem csak a 2000. költségvetési évben mutatkozó nehézségeink lennének
			elháríthatók, a mostani dokumentumnak nem célja megfogalmazni. Lényege azonban
			összefoglalható: a jelenlegi helyzetben az Egyetemen kívül
			tehetjük a legtöbbet annak érdekében, hogy megoldódjanak anyagi gondjaink. A dékáni
			vezetés alapvetõ kötelessége, hogy — erejéhez képest — mindent megtegyen
			annak érdekében, hogy növekedjen országos érdekérvényesítõ
			képességünk. Elfogadhatatlan, hogy a jórészt kiscsoportokban folytatott, költségigényes
			bölcsészképzés — más társadalomtudományi képzésekhez
			viszonyított — finanszírozása ilyen alacsony szinten maradjon. Igazságtalan, hogy néhány
			szakunk, pl. a kommunikáció a nem-kísérletes, vagyis "olcsó" kategóriában
			szerepeljen, holott eszközigénye legalább olyan drága, mint a kísérletes
			TTK-s szakoké. 
 
 Alapelvek
 
 Le kell szögezni, hogy az alábbiakban részletezett intézkedések nem csökkenthetik azt a színvonalat, melyet a Bölcsészettudományi
			Kar alapvetõ, egyetemi szintû oktatási
			feladatainak ellátása során és a tudományos kutatás területén országos viszonylatban — és számos diszciplínában
			nemzetközileg — elért.
 
 Nem lehet fontosabb prioritás számunkra a jelenlegi — bízvást méltatlannak minõsíthetõ
			— anyagi kondíciók mellett sem annál, mint az, hogy megõrizzük értékeinket,
			hagyományainkat. Integrált egyetemünk hírnevét, valós
			értékeit is akkor szolgáljuk igazán, ha nem a SZTE Bölcsészettudományi
			Kara egyetemi szintjét devalváljuk fõiskolaivá, hanem megõrizzük azt egyetemiként.
			Az értékek föladását akkor sem vállalhatjuk, ha mindez, mint jelenleg tapasztalhatjuk,
			alkalmi elõnyökkel kecsegtetne.
 Tudomásul kell ugyanakkor vennünk, hogy éppen hagyományos értékeink
			megõrzésének érdekében némileg át kell alakítanunk képzési
			struktúránkat, piac-érzékenyebbé kell tennünk kínálatunkat
			és költségvetési támogatásunk mellett növelni kell saját bevételünket. A dékáni vezetés nem gondolhat a Kar karcsúsítására,
			mert nincsenek a Karon fölösleges munkatársak. A szakmailag is védhetõ — közvetlen
			vagy közvetett módon anyagi elõnyökkel is járó — átszervezéseket
			azonban nem kerülhetjük el. Ez lehet a módja annak, hogy a jelenlegi
			helyzetben is kielégíthessük több tanszékünk, intézetünk jogos
			státuszigényét. Ez adhat anyagi helyzetünk kedvezõ alakulása esetén
			némi esélyt arra, hogy a Karon még 2000-ben megtörténhessenek a régóta
			várt docensi elõlépések, s elgondolkodhassunk azon, hogy hány egyetemi tanári
			pályázatot tudunk kiírni a 2000/2001. tanév során. 
 
 Konkrét intézkedések
 
 A konkrét intézkedéseket két csoportba sorolhatjuk:
 
				A) a már a 2000. évben kedvezõ gazdasági
				hatást kifejtõ intézkedések,B) az elkövetkezõ évek gazdasági
				kondícióit javító intézkedések, melyek megtervezésével,
				kimunkálásával és/vagy bevezetésével nem várhatunk tovább.
 A.1-2. A Karon meglévõ bérhiány
			kezelésére két forrás kínálkozik:
 
				— a minden évben tapasztalható átmeneti mobilitás miatt keletkezett
				bérmegtakarítás;— a más munkahelyre való eltávozások, nyugdíjazások stb. során
				tartósan fölszabaduló bérkeretek.
 Ahhoz, hogy fölszámoljuk a 2000. évi bérhiányunkat az említett
			két forrás elégséges fedezetet biztosít. Az átmeneti bérmegtakarítást
			teljes egészében, a fölszabaduló bérkereteket — nem az ún. fûnyíró-elv
			érvényesítésével — átlagosan legalább 50 %-os szinten hiányunk
			csökkentésére kell fordítanunk. Intézkedések:
			 
				1. Az átmeneti bérmegtakarítás a 2000. évben egyáltalán
				nem használható föl. Kivételt képeznek azok az esetek, ahol az átmeneti
				bérmegtakarítás terhére, az 1999/2000. tanév II. félévi oktatási
				feladatainak ellátásához már történt megbízási szerzõdéses
				alkalmazás. 2000. május 12. után az átmeneti bérmegtakarítás sehol,
				kivételesen sem használható föl. 2. a tartós bérmegtakarítás legalább 50%-a a hiány pótlására
				fordítandó.
 Az intézkedés 2000-ben folyamatos. Felelõs: Berta Árpád, dékán.
 
 A.3. Költségvetési forrásból
			származó beruházási és dologi kiadásaink évek óta elégtelenek
			a Kar és egységei mûködtetéséhez. Ahhoz, hogy itt pozitív elmozdulás
			legyen, természetesen, a bölcsész szakok normatív finanszírozási összegének
			kell emelkednie. Ugyanakkor, apró segítségként, már az idei évben is
			megkísérelhetjük azt, hogy intézeteink, tanszékeink mûködési
			kiadásra fordítható forrásait némileg emeljük. Az elképzelés
			lényege, hogy 2000-ben átmenetileg megszüntetjük a korábbi évek — egyébként
			dicséretes — gyakorlatát, miszerint a Kar saját bevételeibõl éves mûködési
			költsége mintegy 20 %-ának megfelelõ összeggel támogatta az intézeti
			/ tanszéki tudományos rendezvényeket, intézeti / tanszéki kiadványok
			megjelentetését, kollégáink konferencia részvételét, külföldi
			tudományos szervezeti tagdíjaikat stb.
 Intézkedés:A fenti összeg nagy része kerüljön szétosztásra a saját bevételi
			forrást szerzõ kari egységek között, kisebb része képezzen egy olyan
			puffert, mely 2000-ben kisegítheti az önhibájukon kívül gazdaságilag ellehetetlenedõ,
			de saját bevételi forrás megteremtésére igazolható kísérletet
			tett egységeket. A Gazdasági és Kubatúra Bizottság dolgozzon ki egy a saját
			bevételeket ösztönzõ modellt.
 Határidõ: 2000. május 15.
 Felelõs: Koszta László, ifjúsági és gazdasági dékánhelyettes.
 
 A.4. Érvényesítenünk kell
			a volt JATE dékánjainak elvi megállapodására építve azt a régi
			kari követelést, hogy a karok közötti átoktatásokat egységes normatíva
			alapján (a jelenlegi 4. finanszírozási kategóriával számolva) az 1999/2000.
			tanév II. félévétõl kezdve az érintett karok között kölcsönösen
			rendezni kell. 2001. januárjától a volt JATE-n kívüli Karokkal is hasonló
			modell alapján kívánunk megállapodni. Érvényt kell szereznünk annak
			a követelésünknek is, mely szerint a volt JATE és a BMI közötti megállapodás
			alapján Egyetemünkre jutó összeget teljesen új elvek alapján kell fölosztani.
			A jelenlegi belsõ megosztási arányok elfogadhatatlanok.
 Határidõ: 2000. szeptember 1.
 Felelõs: Berta Árpád, dékán.
 
 A.5. Még a 2000. évben enyhíteni
			kell elviselhetetlen kubatúra viszonyainkon, nem várhatunk arra, hogy javulhat helyzetünk, amint
			fölépül az új könyvtárépület. Jelenlegi helyzetünk olyannyira
			siralmas, hogy nemcsak a megfelelõ munkavégzésnek vált a gátjává,
			de annak is, hogy kiegészítõ forrásokat telepíthessünk a Karra.
 Az intézkedés 2000-ben folyamatos.
 Felelõs: Koszta László, ifjúsági és gazdasági dékánhelyettes.
 
 B.1. Újra kell gondolnunk — és a készülõ
			kari stratégiai tervben rögzítenünk kell — a karon jelenleg oktatott szakok felvételi
			keretszámait. Azoknál a jelenlegi oktatási szerkezetünkben is szereplõ szakoknál,
			ahol indokolt a mostani keretszám csökkentése, el kell határoznunk magunkat a kialakult
			status quo folyamatos módosítására. Ennek többféle — itt nem részletezendõ
			— módja is elképzelhetõ. Jelezni kívánjuk azonban, hogy
 
				— lényeges lenne, ha a status quo módosításaikor megteendõ
				lépéseket megfelelõ kari támogatás kísérné;— a dékáni vezetés nem fogja támogatni, hogy a status quo módosítása
				radikális módon történjék;
 — a dékáni vezetés elszánta magát arra, hogy a Kar hosszabb távú
				érdekeit mindenképpen a rövid távra szóló meggondolások elé
				helyezi.
 Intézkedés:A kari stratégiai tervben rögzíteni kell egy új kari status quo kialakításának
			négy-öt éves ütemtervét.
 Határidõ: 2000. május 15.
 Felelõs: Berta Árpád, dékán.
 
 B.2. Összefüggésben a B.1. pont alatt rögzített feladattal meg kell terveznünk
			a Kar új, finanszírozott és új, költségtérítéses képzési
			formáit. Új szakok megindítását tervezzük, számos szakunknál
			a 2000/2001. tanévtõl kezdve meghirdetjük a fõiskolai szintû kimenetet is. Célszerûnek
			látszik mindenek elõtt olyan új, piacképes szakokat alapítanunk és indítanunk,
			melyek jelenleg hiányoznak a magyar egyetemek kínálatából. Három-négy
			ilyen szak alapítására és indítására már megkezdtük
			a tárgyalásokat a szakot akkreditálni tudó, tudományos fokozattal rendelkezõ
			szakemberekkel. Jövõnk érdekében mindezt vállalnunk kell, akkor is, ha a Kar mizerábilis
			bérhelyzetét és kubatúra viszonyait a tervezett akkreditációk átmenetileg
			súlyosbítani fogják.
 Intézkedés:Új képzési formák beindítása, új egyetemi szintû szakok
			akkreditációjának elõsegítése.
 Az intézkedés 2000-ben folyamatos.
 Felelõs: Bagi Ibolya, általános és oktatási dékánhelyettes.
 B.3. Az új struktúrájú PhD-képzésekre is
			gondolva, támogatnunk kell további PhD programok akkreditációját. Mindez nemcsak
			azért létérdekünk, mert az OM kidolgozás alatt álló új finanszírozási
			modellje az eddigieknél jobban kívánja támogatni a doktori képzést, de
			azért is, mert általános kari tapasztalat, hogy a doktori képzés oktatási
			tevékenységünk kiemelkedõen értékes része, mely igazán értelmet
			adhat a tanári munkának.
 Intézkedés: Új PhD-programok akkreditációjának
			elõsegítése.
 Az intézkedés 2000-ben folyamatos.
 Felelõs: Pukánszky Béla, tudományos és pályázati dékánhelyettes.
 
 
 Az Intézkedési Tervet a Bölcsészettudományi Kar Kari Tanácsa 2000. április
			18-án tartott ülésén egyhangúlag elfogadta.
 
 Szeged, 2000. április 18.
 Információk 1.
			Dr. Pukánszky Béla, a Szegedi Tudományegyetem docense 2000. április 11-én
			tartotta habilitációs elõadásait a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán.
			Magyar nyelvû elõadásának címe: „Schneller (1847-1939) személyiségpedagógiája”
			volt. Az idegen nyelvû (német) elõadás címe „A gyermekkortörténet,
			mint a neveléstörténet új segédtudománya”, a tantermi elõadásé
			„A reformpedagógia kialakulásának társadalmom- és eszmetörténeti
			elõzményei” volt. 2. A
			Center for Theology and the Natural Sciences (CNTS) Science
			and Religion Course Program keretében Tóth-Soma László, a Kar Vallástudományi Tanszékének munkatársa elnyerte
			a 2000 Science and Religion Course Award Competition díját, 10000 USD-t, Hinduism and Natural Scince - Scientific & Religious Thinking of Hindu Tradition címû kurzusáért. Részletekért
			lapozzon
			a Kurír utolsó oldalára. 3.
			A Felsõoktatási Továbbképzõ
			Program (Higher Education Support Programme) 2000. július 10. és 21. között kéthetes
			intenzív magyar nyelvû Romológiai kurzust
			szervez Budapesten. Jelentkezési lap és bõvebb információ a Pályázati
			Irodában. A jelentkezés határideje
			május 7. 4.
			A pedagógusjelöltek Kazinczy Ferencrõl elnevezett Szép
			magyar beszéd versenyének 28. országos
			döntõjén Rác Renáta II. évf. magyar szakos hallgatónk Kazinczy-érmet
			nyert, Kollár Árpád I. évf. magyar-szociológia szakos hallgatónk pedig
			értékes könyvjutalmat kapott. A versenyzõket az országos versenyre B. Fejes Katalin
			egyetemi docens készítette fel. 5.
			A Szofi Számítástechikai Oktató és Konzultációs
			Központ tanfolyamokat hirdet. Részletek
			a Pályázati Iroda faliújságján. Tudományos és PhD hírek A Kari Tanács 2000. április 18-án a
			következõ döntéseket hozta:
			 
				- egyhangúlag támogatja az idõntúli
				államvizsga letételére vonatkozó javaslatot Bognár István számára.
				(10/2000. sz. határozat) - egyhangúlag támogatja az idõntúli
				államvizsga letételére vonatkozó javaslatot Mayer Péter számára.
				(11/2000. sz. határozat)
 Doktori védések: 
				Horváth Géza PhD-védése 2000.
				május 18-án (csütörtökön) 14 órai kezdettel lesz a BTK Kari tanácstermében. Szengyörgyi Szilárd PhD-védése
				2000. május 22-én (hétfõn) 14 órai kezdettel lesz a BTK Kari tanácstermében.
 Doktori szigorlatok: 
				Piti Ferenc PhD-szigorlata 2000. május 11-én
				11 órai kezdettel lesz dr. Makk Ferenc egyetemi tanár szobájában.
				Ádám Anikó PhD-szigorlata 2000.
				június 2-án 10,30 órai kezdettel lesz dr. Csetri Lajos egyetemi tanár szobájában.
 Madarász Klára PhD-szigorlata 2000. június
				19-én 11 órai kezdettel lesz dr. Bernáth Árpád egyetemi tanár szobájában.
 A 3 éves PhD-jelentkezések határideje: 2000.
			május 19-én déli 12 óra. 
 Rendezvények
 1.
			A Tudományos és Technológiai
			Alapítvány meghívja „Az EU 5.
			KTF. Keretprogram Marie-Curie ösztöndíjai” témakörben tartott elõadásra
			és konzultációra, melyet két helyszínen, két idõpontban is megtartanak:
			 
				- 2000.
				május 18-án Budapesten, a BME K épületének
				Dísztermében, 9:00 órai kezdettel - 2000.
				május 19-én Veszprémben, a Veszprémi
				Egyetem B épületében, 10:00 órai kezdettel.
 Az elõadásra a jelentkezési határidõ
			2000. május 15. Bõvebb információ a Pályázati Irodában,
			illetve a faliújságon. Pályázatok 
			 
				1. A
				Nemzeti Kulturális Örökség
				Minisztérimua meghirdette a 2000/2001-es
				akadémiai évre szóló Klebersberg Kunó Ösztöndíjat. A pályázat
				célja többek között a magyar nyelv és kultúra külföldi írott
				és tárgyi emlékeinek tanulmányozása, könyvtári, kézirattári
				és levéltári kutatások támogatása. Pályázni lehet különösen:
				Rómába, Bécsbe, Dublinba, Krakkóba, Halléba, Moszkvába, Velencébe.
				Az ösztöndíj idõtartama 2-5 hónap. Az ösztöndíjra egyetemi vagy
				fõiskolai oklevéllel rendelkezõ magyar állampolgárok pályázhatnak.
				A pályázat benyújtási
				határideje: 2000. május 15. A pályázatról bõvebb információ
				a Pályázati Iroda faliújságján illetve az Irodában.
 2.
				Fulbright ösztöndíjak az Egyesült Államokba a 2001/2002-es tanévre.
				Azok a magyar állampolgárok pályázhatnak, akik felsõfokú végzettséggel
				valamint magas szintû angol nyelvtudással rendelkeznek, és az Egyesült Államokban
				szeretnének oktatni, kutatni vagy továbbtanulni. Pályázni bármely tudományterületen
				és mûvészeti ágban lehet. Pályázati ûrlapok a Fulbright Bizotttságnál
				és a Tanulmányi Tanácsadó Központokban (Szegeden is) vehetõk át.
				A pályázatot a szükséges mellékletekkel együtt 2000. július 17-ig,
				három példányban, angol nyelven kell a Fulbright Bizottsághoz eljuttatni.
 Bõvebb információ a http://www.hvg.hu/new/karrier/fulbright Internet címen is.
 
					A pályázatokkal kapcsolatban a Bizottság
					tájékoztató elõadást tart Szegeden, a Szegedi Tudományegyetem aulájában
					(Dugonics téri épület, II. emelet) 2000.
					május 9-én 14 órától. 
				3. Az
				Illyés Közalapítvány
				Kuratóriuma pályázatot hirdet
				a határon túl élõ magyarság önazonossága megõrzésének,
				fejlõdésének és megerõsödésének, kulturális-közmûvelõdési,
				tudományos, tájékoztatási, hitéleti, szociális és szakmai önszervezõdésének
				elõmozdítására irányuló projektjei, programjai támogatására.
				A pályázat benyújtásának nincs határideje, a benyújtás és elbírálás folyamatos. Bõvebb információ a Pályázati
				iroda faliújságján. 
				4.
				CEU Summer University 2001/HESP Summer Schools Program
				2001. Proposals due June 5, 2000. Részletek
				a Bölcsészkar honlapján, illetve a Pályázati Irodában. 
				5. Német Nyári Egyetem Bayreuth-ban 2000 augusztus-szeptemberben. Részletek a Pályázati
				Irodán. 
				6.
				Az Erdély-történeti Alapítvány - a magyar állam 1000. évfordulója alakalmából
				- pályázatot hirdet egyetemi és
				fõiskolai hallgatók, valamint kutatók és tanárok számára két kategóriában olyan történelmi
				és tudománytörténeti dolgozatok írására, amelyek témája
				Erdély területéhez és az ott lakó népek, etnikumok, nemzetiségiek
				munkájához és életéhez kötõdik. A pályamunkákat 2000. június 15-ig kell eljuttatni az alábbi címre: Erdély-történeti Alapítvány,
				KLTE Történelmi Intézet, 4010 Debrecen, Egyetem tér 1. 
				7.
				A Magyar Tankönyvért Alapítvány pályázatot hirdet tankönyvírói ösztöndíj elnyerésére a Német
				nyelvtan a középiskolák számára
				címû kézirat megírására. Bõvebb információ a Pályázati
				Iroda faliújságján. 
				8.
				The School of Slavonic and East European Studies offers a Teacher/Fellowship
				in Hungarian Studies. Application deadline: 12 May 2000. 
				
				 
					Kari KurírA JATE Bölcsészettudományi Karának
					tájékoztató lapja
 Kiadja a JATE BTK Dékáni Hivatala
 Felelõs kiadó: Dr. Berta Árpád
					dékán
 Felelõs szerkesztõ: Pereszlényi
					Gábor pályázati referens
 
 
 
					Aktuális pályázatok határidõ-táblázata
				 
				 
					
						|  |  |  |  |  
						|  |  | 
								Diákcsere mozgalomért (diákcserék)
							 |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  | 
								Hungarian Studies Fellowship
							 |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  | 
								Hallgatói, Japán, adminisztrátor
							 |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  | 
								Diákutazások Németországba
							 |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  | 
								Történelem-földrajz pályázat
							 |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  | 
								Osztrák-Magyar Akció Alap.
							 | 
								Részképzés ausztriai felsõoktatásban,
								kutatómunka
							 |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  | 
								A határon túli magyarság azonosságtudatának
								megõrzése
							 |  |  
						|  | 
								Osztrák-Magyar Akció Alap.
							 | 
								Ausztriai és magyarországi oktatási,
								kutatási és felsõoktatási együttmûködés
							 |  |  
						|  |  | 
								Történet- és társtud. kutatások
							 |  |  
						|  |  |  |  |  
						|  |  | 
								Kulturális és mûvészeti rendezvények
								támogatása
							 |  |  For Immediate Release
 University of Szeged Professor
 Awarded $10,000 Prize for Science and Religion
 For information regarding the Science and Religion Course Program visit Center for Theology and the Natural Sciences
				Web-site at www.ctns.org, or, contact Peter Hess Competition
				Director, tel. 510. 665. 8141, fax 510. 665. 1589, email srcouse@ctns. org
 
				Berkeley, CA — The Center for Theology and the Natural Sciences (CTNS) Science and Religion
				Course Program, recently announced that Laszlo Toth-Soma of University of Szeged has been selected as a winner
				of the 2000 Science and Religion Course Award Competition for his course Hinduism and Natural Science — Scientific
				& Religious Thinking of Hindu Tradition. The award is one of Eighty-three USD10, 000 awards given to university,
				college, and seminary professors for designing new courses in science and religion. 31% of this year's award recipients
				are from non-U. S. countries, including Pakistan, Mexico, Canada, India, Australia, Ireland, Lithuania, Russia,
				the United Kingdom, South Korea, France, Romania, and Hungary.
 Established in 1994, the Science and Religion Course Award Competition is designed to support scientists and religious
				scholars from a wide range of disciplines as they address questions of science and religion through teaching. Because
				limited institutional funding is often an obstacle to scholars developing new courses in science and religion,
				the Science and Religion Course Program distributes up to 100 annual awards of US$10, 000 for outstanding new course
				proposals to be offered at universities, colleges, and seminaries. Each award is divided evenly between the course
				instructor and the host institution.
 
 The Science and Religion Course Program Director, Ted Peters, Ph. D., is enthusiastic about the significance of
				this award for the field of science and religion. The Course Program is pleased to support scholars and teaching
				faculty tackling the difficult questions raised in the interaction of science and religion. Are science and religion
				at war? No, I don't think so. These winning courses suggest otherwise. These courses demonstrate that science and
				religion professors are at their best when they open students to fruitful, critical, dialogue. This dialogue can
				include dissonance, though it is, by and large, characterized by mutually creative growth."
 
 Selection criteria for the Course Award Competition emphasize the intellectual integrity of both science and religion.
				Applicants are encouraged to design their courses to include balanced participation of representatives from multiple
				scientific and religious disciplines and traditions. The selection criteria are intended to underline the importance
				of constructive conversation—neither warfare nor syncretism—for a rigorous and thoughtful study of science and
				religion. Constructive conversation, consisting of intense examination and mutual critique, will engender ongoing
				dialogue and open-minded investigation.
 
 The Course Award Competition is a key component of the Science and Religion Course Program's efforts to promote
				and support teaching of science and religion worldwide.
 
 Through workshops, conferences, regional collegial support, and the annual course award, the
				program fosters a community of scholars and teaching faculty of science and religion, equipping them with pedagogical
				resources for course development and instruction.
 
 The Science and Religion Course Program is housed at the Center for Theology and the Natural
				Sciences (CTNS) an affiliate of the Graduate Theological Union in Berkeley, California. CTNS, a non-profit international
				member organization, promotes the creative mutual interaction between theology and the natural sciences through
				research, teaching, and public service. Other CTNS programs include Science and the Spiritual Quest Project, the
				CTNS/Vatican Observatory Series: Scientific Perspectives on Divine Action, the CTNS Fellowship in Science and Religion
				and Outstanding Books in Theology and the Natural Sciences.
 
 The Science and Religion Course Program is funded by the John Templeton Foundation For more
				information on this winning course please contact the University of Szeged.
 |